10 Aralık 2013 Salı

Ilyas Teker ile SEO

GENEL BAKIŞ

Google'da yapılan aramalarda tıklamaların %75'i doğal arama sonuçları %25 reklam alanları.

Zeitgeits 2012 raporlarına göre 2012'de 1,2 trilyon arama yapılmış.

Türkiye'de satınalma öncesi arama motorlarını kullananların oranı %82.

Yandex 2 yıldır Türkiye'de olduğu halde pazar payı belirli kaynaklara göre %1.5-%2.5 arası değişkenlik gösteriyor. Türkiye'de arama alışkanlıklarını değiştirmek zor olacaktır.

Google kurulduğu günden beri yapılan aramaları, arama sonuçlarında alınan aksiyonları değerlendirerek arama sonuçlarına yansıtıyor.

Google bir siteyi cihaz başındaki bir kullanıcıdan farklı olarak, HTML olarak görüyor ve bu görüntü üzerinden değerlendiriyor.

SEO İÇİN YAPILABİLECEK DÜZENLEMELER

<title> tag'ı arama sonuçlarında sayfa linkinden önce görünen başlığıbelirlemekte, bu nedenle her sayfaya o sayfa ile ilişkili bir title oluşturulmalı. Maksimum 70 karakter olmalı.

<meta name="description" ...
tag'ı arama sonuçlarında linkin hemen altında bulunan açıklama metnini belirlemekte, eğer minimum 170 karakterlik bir açıklama yazılmamışsa Google sayfa içinden kendi "kafasına göre" bilgi toplayarak bu alanı doldurmakta. Arama sonucunuzun tesadüfen iyi ya da şanssızlık eseri kötü olmasını istemiyorsanız bu tag'ı sayfanızı özetleyecek bilgi ile doldurarak olası ziyaretçilerinizi yönlendirmelisiniz.

URL'iniz içinde konuyu özetleyecek kelimeler barındıracak şekilde hazırlanmalı, kelime aralarına "_" değil "-" kullanılmalı. Google, "_" gördüğünde ya da görmediğinde! ayrılan iki kelimeyi tek kelime olarak kabul edeceğinden anlamlandırılması problem yaratacaktır.

Resimleriniz için "alt" parametresi kullanılmalı. Google henüz resmi tarayarak resim içeriğini belirleyemediğinden ona resminizi tanıtmanız gerekecektir.

İçerik (content), Google'ın önem verdiği bir diğer değişkendir. Sayfa içeriğiniz başka sitelerden copy-paste ise o içeriği aldığınız site sizden daha önce index'lenmiş olduğundan daha avantajlı olacaktır. Özgün içerilk üretilmeli ve mümkünse sayfanızın amacına yönelik anahtar kelimeler belirlenerek metinlerde bu kelimelerin daha yoğun kullanılması sağlanmalıdır.

Sub domainler, bilinenin aksine negatif etki yaratabilir. Her sub domain ayrı bir web sitesi olarak değerlendirileceğinden mevcut trafiği ve değeri bölmeniz anlamına gelecektir.

SOSYAL AĞLARDA SEO

YouTube dünyadaki en büyük 2. arama motoru olarak değerlendirilmektedir.

Sırasıyla Google arama sonuçlarını etkileyecek sosyal ağlar aşağıdaki gibidir;
1. Google +
2. Facebook
3. Pinterest
4. Twitter

Sitenize sosyal ağ butonlarınızı eklemelisiniz, Google buradaki paylaşım değerleri ile sayfanızın değerine değer katıyor.

GOOGLE HUMMINGBIRD GÜNCELLEMESİ NEDİR?

Google arama sonuçlarında iyileştirme yapma amacıyla belli dönemlerde algoritması üzerinde geliştirme yapmaktadır. Hummingbird, 15. yılında yapmış olduğu bir iyileştirme çalışmasıdır. Yapılan bir kaç düzenleme şöyle;

Iki nokta arasındaki uzaklık sorulduğunda, sonuç sayfalarına gitmeden beklenen cevabı verebiliyor.

Iki ürünü karşılaştırdığınızda (elma-kivi örneği vardı ;) ) yine sonuç dönmeden karşılaştırma yapıp sunuyor.

Yapılan arama geçmişine bakarak soracağınız sorularda özne belirtmeseniz de neden bahsettiğinizi tahmin ederek sonuç üretiyor. (Wooooowww, dediğinizi duyar gibiyim ;) Türkçe sorularda o kadar başarılı değil henüz :( )

SEO ANALİZ ARAÇLARI

Analytics, WebMaster Tools kullanılması gerekli Google araçlarından.

seo-browser.com'dan sitenizi Google Boot'ların nasıl gördüğüne bakabilirsiniz.

searchmetrics tool'dan rakiplerinizi gözlemleyebilirsiniz, arama trendlerini ve sosyal medya aktifliklerini vb.

MOBİL SEO

Dünyada internet kullanımının %10-15'i kadarı mobil cihazlardan gerçekleşiyor!

Aynı kelimeyle Web'den yapılacak bir aramaya göre sonuçlar farklılık göstermekte. 

Google bu kanaldan lokasyon bilgisine özel sonuçlar dönebiliyor.

Yine mobil uyumlu bir site hazırlanıp hazırlanmadığı da sonuçları etkileyen önemli bir faktör.

Bu kıymetli bilgiler için Sayın İlyas Teker'e teşekkür ederim.
Umarım sizlerin de işine yarar ;)


2 yorum:

  1. Elinize saglik cok guzel bir yazi olmus. Bir kac duzeltme yapmakta fayda var.

    - Satinalma oncesi arama motorlarini kullananlarin orani %82. Dunya da en fazla orana sahip olan ulke Turkiye olmayabilir.

    -Yandex pazar payi belirli kaynaklara gore %1.5-%2.5 arasi degiskenlik gosteriyor.

    -Matrixsearch degil searchmetrics olarakta toolun ismini degistirdik mi tamamdir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düzeltmeler için teşekkür ederim, metin üstünde gerekli değişiklikleri hemen yapıyorum.
      Saygılar

      Sil