17 Aralık 2013 Salı

Aykut Aslantaş'tan İnternette Görünür Olmanın Yolları

Ilk olarak istatistiki verilerle başlıyoruz;)

Türkiye'de kullanılan arama motorlarında ilk sırada %95 ile Google bulunmakta.

Türkiye'de internet kullanıcılarının %40'lık büyük bir bölümü 15-34 yaş aralığında (verilere TÜİK'den erişilebilir)

Türkiye'de internet kullanıcıları eğitim düzeylerine göre incelendiğinde, %55'lik büyük pay sahipleri en yüksek ortaokul mezunu.

Adım adım SEO altın kurallarına geçebiliriz;

Yapılacak çalışmalarda hedef kitle belirlenirken istatistiki verilerin göz önünde bulundurulması gerekmektedir. Neden başarısız olduk diye sorgularken doğru insanlara ulaşabildik mi diye sorduğumuzda bu verilere ne kadar dikkat ettiğimizi sorgulayacağız nihayetinde ;)

Arama motoru pazar payına bakılması gerekmektedir. %2'lik kullanım oranına sahip bir arama motoruna yapılacak yatırım o %2 içinden dönüş getirecektir ;)

Burada küçük bir alt başlık: Arama Motorları Nasıl Çalışır?

Spider, tüm Web'i crowl eden robotlar vardır (kulağa hoş geliyor küçük yaratıklar:)) her sayfayı HTML olarak tararlar.

Veri tabanı, spider'lar taradıkları veriyi veri tabanlarına aktarırlar.

Sıralama mekanizması, arama esnasında kendine özgü algoritması ile (sık sık güncellendiğini ve Google'ın son güncellemesinin hummingbird olduğunu Ilyas Teker'den öğrenmiştik) uygun gördüğü (burada SEO önemi yadsınamaz) siteleri sonuç sayfasında göstermektedir.

Ana konuya devam ediyoruz;

Back linkler eskiden olduğu gibi sabit değil ilgili ve değerli bir metin içerisinden ilgili kelimelerle sağlanmalıdır.

Pazar arama hacimlerine bakılması hangi dönemlerde yapılacak aramalarda üst sıralarda gelmek gerektiği konusunda bilgi verecektir, daha az arama yapılan dönemler kuluçka evresi gibi gerekli altyapıyı sağlamak için değerlendirilebilir.

Shema.org yapılacak SEO çalışması için bir şema çıkaracağından faydalı olacaktır.

Gerekli tüm çalışmayı yaptığınızda, sizinle eşdeğer çalışmalar yapmış bir siteden üstte çıkmak için hosting hizmeti aldığınız firmaya hostinginizin Class'ını sorabilirsiniz. A, B, C, D ve E class'larına sahip hosting hizmetleri mevcuttur. A en değerli olmak üzere aşağı doğru devam eder harf değerleri. (Amazon B Class barınma sağlamaktadır, fiyatlar class'larına göre artış gösterir) rakiplerinizin önüne geçebileceğiniz bir detaydır. 

Anahtar kelime belirlerken rekabetin yoğun olduğu kelimeler tercih edebileceğiniz gibi daha düşük rekabete sahip kelime öbekleri de tercih edebilirsiniz. Ya da! (Burada işe yarar bir detay veriliyor;)) Türk arama alışkanlıklarına uygun cümleler belirleyebilirsiniz;) Rekabet daha az olacağından üst sırada çıkma olasılığı yükselir ve gerçekten ne aradığını bildiğiniz bir kitleye ulaşmış olursunuz.

Google sitenizi 1-0, 2-1(D), 2-2(G) olarak değerlemektedir. Inceleyelim;

1-0; arama sonucu kullanıcı sitenizi ziyaret ediyor, içeride işlem yapıyor ya da yapmadan ayrılıyor ve bir daha sitenize giriş yapmıyor.

2-1; arama sonucu sitenize giriş yapan kullanıcı sitenizi favorilerine ekliyor ya da domaininizi aklında tutarak bir sonraki sefer Google'da arama yapmadan sitenize giriş yapıyor.

2-2; sonsuz mantığı olarak adlandırılıyor, arama sonucu sitenizi ziyaret eden kullanıcı bir sonraki farklı kelime aramasında da sitenizi gördüğünde tekrar sitenize girer ve bu farklı kelimelerde de tekrarlanır.

Yapılan anahtar kelime çalışmalarından sonra değerli içerik üretimi sağlanmalı, Google yapılan son düzenlemelerden sonra 1.000 kelimeye kadar içerik hazırlanabileceği bilgisi vermiştir.

Hazırlanan içerik altına alınacak yorumlar da Google'ın site değerlemesini etkilemektedir. Dikkat edilmesi gereken nokta Facebook yorumu alınıyorsa metin altında spider'lar crowl ederken bu içeriğe ulaşamadığından herhangi bir anlam ifade etmeyecektir. Google+'ın avantajlı oluşundan bilmem bahsetmeli miyim, sonuçta sistemin içinde ve sistem sahibine ait ;) Bu arada SEO çalışması yapıyorsanız mutlaka Google+ hesabınız olsun;)

SEO'nun Online Itibar Yönetimine Katkıları

Itibar yönetimi; koruma-önleme, izleme, hafifletme ve analiz başlıkları altında takip edilmektedir. SEO ile, oluşturulan olumlu içeriklerin üst sıralarda gösterilmesi, olumsuzların alt sıralara düşmesini sağlayacağından kullanıcıların olumsuz içerikleri görme ihtimalini düşürecektir. (Bu arada olumsuz yorumların nedenini öğrenerek olumluya dönüşmesi için aksiyon alıp müşteri memnuniyetini maksimize etmek gerekir tabi, sonuçta müşteriyi elde tutma maliyeti yeni müşteri kazanma maliyetinden düşüktür;))

Genel hatları ile bugünden bloğuma yansıyanlar bu kadar, kendime sakladığım bir iki detay var tabi ama ben öğrenmek için sormak zorunda kaldım, sizde sorarsanız cevabını alabilirsiniz;) Aykut Bey'e bu değerli bilgileri paylaştığı için teşekkür ederek notlarımı tamamlıyorum. Saygılar, sevgiler..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder